wtorek, 4 września 2012

Błędu 2040274 cd.

Błąd "2040274 Próba równoczesnego wczytania tego samego świadczenia" nadal nie rozwiązany. Informacja z NFZ - "my takich błędów nie generujemy, kody naszych błędów rozpoczynają się od 5 albo 7, proszę skontaktować się z dostawcą oprogramowania". Informacja od serwisu mM - "to nie jest błąd po stronie systemu, śląski OW odbija te błędy z takim komunikatem, tak więc należy kontaktować się z nimi". Tak więc czekam. Prawdopodobnie jest to wina systemu NFZ, bo nie byłam jedyną osobą zgłaszającą ten błąd. Może problem rozwiąże się sam :)

Błąd "74010204 Wykazano nieprawidłowy identyfikator osoby wykonującej świadczenie w psychiatrii". Opis błędu na stronie centrali NFZ dość enigmatyczny, ale przyczyna i rozwiązanie banalne. W moim przypadku błędnie został uzupełniony kupon z zakresu psychiatrii - dla lekarza psychiatry została wprowadzona porada psychologiczna, co oczywiście się wyklucza.

Nawiązując do leczenia psychiatrycznego. Ostatni błąd - zmora: "50811006 Liczba sprawozdanych świadczeń wykonanych przez osobę personelu medycznego przewyższa liczbę świadczeń możliwych do wykonania w czasie określonym w harmonogramie zakontraktowanym". Komunikat jasny. Rozwiązanie również, ale jakie oburzenie wzbudziło. Temat poruszony został nawet w dzisiejszej Panoramie, czemu się nie dziwię. Konieczność decydowania jak dużo czasu należy poświęcić pacjentowi aby mu pomóc, mija się z celem. Wydaję mi się, że dziedzina jaką jest zdrowie psychiczne, jest wyjątkowo specyficzna i ciężko jest aby lekarz czy psycholog miał z góry zakomunikowane: dziś zrealizować możesz 4 porady diagnostyczne po 45 minut i jedną kontrolną 15-minutową, na więcej nie pozwala twój harmonogram i dostępne punkty na dziś". Jeśli ostatni z pacjentów wymaga poświęcenia większej ilości czasu a powinna zostać zrealizowana porada kontrolna - oszacowana przez urzędników na 15 minut to co wtedy. A kiedy inny pacjent w danym dniu, np. z myślami samobójczymi będzie potrzebował natychmiastowej pomocy a harmonogram zostanie już "wykorzystany". "Proszę przyjść w innym terminie"?!? Z drugiej jednak strony wysokość kontraktu jest jasno określona, tak jak i harmonogram. Nie jest możliwością aby płatnik pokrywał wszystkie świadczenia wykonane ponad limit. Do czego by to prowadziło:/ W tym przypadku problemem więc są ograniczenia czasowe świadczeń. Ich założeniem było podobno zagwarantowanie pacjentowi te np. 45 minut z lekarzem. Myślę, że o tym ile czasu należy poświęcić danemu pacjentowi, w tak specyficznym zakresie, najlepiej zadecyduje lekarz. To chyba on jest tutaj odpowiednią osobą i dopóki będzie musiał dostosowywać przebieg leczenia do określonych limitów czasowych to dla nikogo nie będzie korzystne. Biorąc pod uwagę, że nasza rzeczywistość wesoła nie jest, przyszłość niepewna a życie pędzie w zastraszającym tempie, zdrowie psychiczne społeczeństwa może się pogarszać. Chyba najwyższy czas aby specjaliści dostosowali problemy z rozliczaniem świadczeń z tego zakresu do realiów.


http://m.torun.gazeta.pl/torun/1,106521,12284165,Absurd_w_NFZ__Psychiatra_ze_stoperem__SONDAZ_.html

http://www.rynekzdrowia.pl/Psychiatria/Okreslanie-czasu-trwania-wizyt-dalekie-od-realiow,122377,16.html

http://www.tvp.pl/bydgoszcz/aktualnosci/zdrowie/poradnie-psychiczne-licza-na-zmiany-dla-dobra-pacjentow/8211401


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz